Žalieji kokteiliai

Posted on 2011/11/02

0



Žalieji kokteiliai yra puikus maistas, ypač pereinamuoju laikotarpiu, keičiant mitybą. Mūsų organizmas tiesiog atpratęs gauti šviežių žolių ir lapų(o tai svarbi mūsų tikrosios mitybos dalis) ir su jais susidoroti(suvirškinti ir asimiliuoti),  ir norint žalumynus valgyti atskirai, kaip kad vyktų gamtoje, natūraliomis sąlygomis reiktų turėti ir laiko ilgam kramtymui, kurio amžinai trūksta, ir teisingą mikroflorą, ir nesugadintą dantų emalį, ir neatbukintą nuo “civilizuoto” maisto vartojimo skonį,  kad suprastume, kurios iš jų mums tinka, o kurios ne… Žalieji kokteiliai po truputį mus pripratina prie žalumynų ir su laiku mes pradedam jų norėti atskirai ir daugiau. Žalumynuose  yra daugybė nepakeičiamų bioaktyviųjų medžiagų, be kurių tiesiog neįmanoma sveikata ir mes privalome jų gauti kiekvieną dieną!, o ne “kartais”

Reiktų tik laikytis tokių taisyklių:

Aš skiriu kokteilius į vaisinius ir „daržovinius“ kabutėse todėl , kad tai kokteiliai ir su bananais, ir nors bananai priskiriami vaisiams, jie labiau atitinka krakmolingų daržovių kategoriją.

  1. Vaisiniai kokteiliai – geriausiai jei tai bus vieno vaisiaus pagrindu, pvz.: tik obuoliai, tik kriaušės, ananasai, persikai ar persimonai… ir t.t. kaip pagrindas, ir prieskoninės lapinės daržovės (petražolė, bazilikas, kalendra, pipiriukas, ženženis, ramunėlė, mėta, melisa ir t.t.) kaip priedas(nedaug ir geriau vieno ko nors). Galima dėti ir džiovintų vaistinių – prieskoninių žolių, ypač tai aktualu šaltuoju laikotarpiu(iki šaukštelio) ir vandens stiklinė. Viską dedam į kokteilinę(kuo galingesnė tuo geriau) ir plakam(smulkinam) maksimaliu greičiu nuo 15 iki 30 sekundžių. Vaisiniai kokteiliai puikus maistas pusryčiams. Tokius galima išgerti ir kelis iki pietų – svarbu nesijausti alkanu :-)
  2. Daržoviniai – 1 porcija atrodytų taip: 2 bananai,  ir pundelis žalių jums skanių salotu, špinatu, priekoninių ar kitokių žolių, 1 stiklinė vandens. Visa tai plakam kaip ir vaisių atveju. Daržoviniai – gali būti ir moliūgų, morkų, kaliaropių, t.t. ir/arba  – visko po truputi pagrindu- pvz.:  Bananai, moliūgai; Bananai morkos, ir t.t. Kai būna pomidorų sezonas, tai pomidorai taip pat puikus pagrindas! Jei gyvenate ekologiškoj aplinkoj, galite rasti ir daugybę netradicinių žalumynų, pvz.: jaunų liepos lapų, dobilų, dilgėlių ir t.t.

Jei visi komponentai atskirai jums priimtini ir skanūs – gausis puikus jums suderintas kokteilis, tinkantis kaip atskiras maitinimasis (pusryčiai, pietūs ar vakarienė) Aš rekomenduoju iš ryto pasidaryti iš karto du kokteilius – vaisinį, kurį išgerti iš karto ir daržovinį(apie 1litrą), kurį galite pasiimti į darbą, kelionę ar dar kur nors – tik reiktų pasirūpinti neutralia, nereaguojančia su produktais, gerai uždaroma tara. Žinoma, šviežiai suplakta – visada geriau :-) Pradėkite nuo mažesnio kiekio žalumynų ir kai jau pasidarys SKANU, didinkite jų dalį.

Atskirais atvejais – ypač Lietuvoje pavasarį ir jei jaučiatės lyg ruoštumėtės sirguliuoti, į kokteilius (ypač pomidorų pagrindu) dedama česnako, svogūno, imbiero – geriau šių priedų nemaišyti tarpusavyje ir nenaudoti dažnai, nes tai grynai vaistiniai, o ne maistiniai augalai.

Kuo kokteilyje mažiau komponentų ir kuo kiekvienas iš jų atskirai jums skanesnis– tuo geriau.

PRADINIS PUSLAPIS 

About these ads