Saulė

Posted on 2012/04/27

0



Ateina šiltesni orai, laikas apsinuoginti🙂 Vis kalbam apie saulės naudą ir žalą ir, kaip visada, turim prieštaraujančias viena kitai nuomones. Ir vieni ir kiti remiasi “moksliškai” pagrįstais argumentais…
Saulė yra mūsų gyvybės šaltinis ir yra būtina, jei norime būti sveiki. Baltaodžiai yra labiau pažeidžiami ir, skirtingai nei kitų rasių atstovai, ginasi nuo saulės ne tik odos pagalba, bet ir kraujo pigmentais. Mūsų(baltaodžių) oda yra prisitaikius greitai reaguoti į saulę ir per trumpą laiką apsirūpinti vitaminu D. Visi puikiai žinom, kad rytinė saulė yra mums maloni ir mes be vargo, ir nesikankindami, galime praleisti joje ir porą, trejetą valandų, bet po 11-tos ar 12-tos valandos, ir iki 16 -17 valandos ji tiesiog nepakenčiama ir čia mes griebiamės civilizacijos gudrybių – pradedam tepliotis nuo saulės saugančiais kremais, kurie yra toksiški ir per odą nuodija mus gerokai daugiau, nei saulė nudegintų. Yra paskaičiuota, kad 15 minučių saulėje, kai atidengta 75% kūno, garantuoja mums dienos vitamino D normą. O vitaminas D yra vienas svarbiausių vitaminų, tiksliau hormonų, dalyvaujančių tūkstančiuose organizmo procesų ir garantuojantis daugelio kitų vitaminų ir mineralų pasisavinimą. Dar vienas svarbus momentas, pasirodo oda apie akis labiausiai atsakinga už vitamino D gamybą ir jei mes ją dengiam akiniais, o visas kūnas uždengtas drabužiais – tai turim stabilų “D” trūkumą ir tik nebūkim naivūs – tikrai nesugebėsim jo kompensuoti gerdami papildus. Kai būnam prie jūros ar atostogaujam, bandom per kelias dienas susirinkti metų saulės normą! Čia tikrai klaida, juk nebandom per savaitę pavalgyti už metus?

Patarimai:

  • Venkite akinių nuo saulės
  • Ieškokite progų nusimesti drabužius kiekvieną dieną bent kelioms minutėms – kartais tiesiog reikia šiek tiek fantazijos. Jei bėgiojate, nusimeskit marškinėlius ir/ar būkite su šortais, galite pasideginti atsidarę namie langą, kas turite išnaudokite balkoną ar terasą.
  • Tiesiogine saule, visu kūnu mėgaukitės iki 11 val.,o po to arba apsirenkite arba ieškokite pavėsio. Arba arba po 16 val. iki pat saulės laidos.
  • Nenaudokite kremų nuo saulės! Tai kancerogenai.
  • Jei planuojate ilgiau būti saulėje, naudokite natūralius aliejus: alyvuogių, avokadų, jojobos (simonsidijų) ir t.t. Jei norite stipresnės apsaugos – taukmedžio sviestą(tik natūralų), jį tiesiog bus sunkiau įtrinti. Po išsimaudymo vėl gausiai išsitepkite aliejumi tiesiai ant drėgnos odos.
  • Jei vis tik “sudegėte” įlašinkite į bazinio aliejaus šaukštą kelis lašus eterinio  lavandų aliejaus, jis labai padeda ne tik nuo saulės nudegimų. Taip pat padeda obuolių acto vandeninis tirpalas – iki šaukšto į stiklinę vandens.
  • Nebuvimas saulėje yra pavojingesnis jūsų sveikatai nei vienas kitas perdegimas(nekalbu apie intensyvų 8 val. darbą atostogų metų)
  • Tamsaus gymio žmonėms saulėje reikia būti penkis kartus ilgiau nei šviesaus gymio.

Ką reiktų žinoti:

  • Geriant kontraceptikus, degintis saulėje reiktų atsargiau
  • Vitamino D trūkumas(nepakankamas buvimas saulėje) – antra po rūkymo plaučių vėžio priežastis.
  • Su saule gauname nuo 90 iki 95%  Vitamino D
  • Saulės vengimas nepadės apsisaugoti ir nuo odos vėžio. Kuo mažiau saulės, tuo vangiau organizme gaminamos priešvėžinės ląstelės, taigi, slapstymasis nuo saulės, užuot padėjęs išvengti odos vėžio, gali padidinti riziką juo susirgti.
  • Saulė – antidepresantas, imuninės sistemos stimuliatorius ir sveikatos pagrindas.
  • Vaikas negali užaugti sveikas, jei negaus pakankamai saulės!

  • Trūkstant vitamino D, vaikams deformuojasi kaukolė ir stuburas, žandikauliai, sutrinka dantų augimas, atsiranda dėmių dantų emalyje. Suaugusiesiems susilpnėja raumenys, silpnėja imunitetas. Ilgai trūkstant vitamino, suminkštėja kaulai, susergama osteomaliacija. Vitaminas D turi galingą antivėžinį poveikį ir yra svarbus imuninės sistemos reguliatorius

Daugiau apie viską

Posted in: Mintys